Quinoa – skvělá superpotravina

Chcete zařadit do svého jídelníčku superpotravinu jménem quinoa, ale nevíte jak? Nebo už jste se o to i pokusily, bohužel se zklamáním? Nezoufejte, dnes jsme se totiž zaměřili právě na ni.

Quinoa je dnes často zmiňovanou potravinou a není se čemu divit. Je doslova přeplněná vším dobrým a ještě k tomu je bezlepková. Mezi její hlavní přednosti patří vysoký obsah vlákniny, bílkovin, vápníku, hořčíku a vitamínu E. Proto je také čím dál víc oblíbená. Nemyslete si ale, že tato zdravím sršící potravina je jen pro nadšence zdravé výživy. Je totiž mnoho způsobů jak si z quinoi uvařit úžasný oběd. Skvělé je na ní také to, že si můžete vybrat barevnou variantu, quinoa je totiž bílá, červená nebo černá.

Je vhodné quinou před vařením namočit na 5 minut do studené vody a poté vodu slít. Lze ji také v cedníku pořádně studenou vodou propláchnout. Doporučuji použít sítko s malými otvory, protože quinoa je malé zrníčko a může vám sítkem propadat. Propláchnutou ji vložíte do hrnce a zalijte dvojnásobným množstvím vody (na 1 hrnek quinoi přijdou 2 hrnky tekutiny). Jelikož nasaje chuť tekutiny, je dobré ji zalít vývarem, ať už zeleninovým nebo jiným. A nakonec necháte vařit 15 – 20 minut. Že je hotová poznáte jednoduše, semínko se totiž rozvine a bude z něj trčet takový „ocásek“. A máte hotovo. Takto ji můžete použít jako přílohu, do zeleninových salátů nebo na karbanátky. Nebojte se ji použít na nejrůznější způsoby. Níže je pro inspiraci recept z jednoho hrnce.

 

Guinoa s fazolkami

  • Cibule
  • Červená paprika
  • Kukuřice
  • Červené fazolky Saxa
  • Česnek
  • Drcené rajčata
  • Vývar
  • Quinoa
  • Chedar
  • Petrželová nať
  • Chilli, mletý kmín, sůl, pepř

Na velké pánvi orestujte cibuli s paprikou a kukuřicí. Až cibulka zesklovatí, přidejte červené fazole, prolisovaný česnek a ochuťte chilli a kmínem a provařte. Nakonec přidejte propláchnutou quinou, rajčata, vývar a dochuťte solí a pepřem. Takto nechejte pod pokličkou vařit na mírném ohni 15 - 20 minut. Nakonec posypte sýrem a petrželovou natí. Můžete podávat přímo z pánve. A pokud se budete chtít zavděčit i masožravcům, nejprve orestujte jakékoliv mleté maso a pokračujte podle návodu.

quinoa I