Jak si v zimě prohřát organismus a zároveň si dát skvělou svačinu

Snad nejlehčí svačina, kterou si můžete do práce nachystat je smoothie nebo fresh. Příprava je snadná a rychlá a především opravdu zdravá. Můžete tak rychle tělu dodat velké množství čerstvého ovoce a zeleniny nenásilnou formou, např. kapustičky a podobně. Ale co je na této svačině nejzábavnějšího? Každý den si můžete vytvořit novou kombinaci a cíleně tělu dodávat potřebné živiny. Do smoothie totiž můžete přidávat opravdu kde co. Od semínek, superpotravin až po oleje. A aby toho nebylo málo, ještě můžete kombinovat sezónní potraviny, které vám prohřejí organismus nebo naopak chladí. A abychom pořád jen nemluvili, nachystali jsme pro vás pět variant smoothie, které jsou vhodné do tohoto chladného počasí. Vyzkoušejte je tedy a nebojte se experimentovat.

  1. Zelená energie

Ingredience: jablko, hruška, 3 kapustičky, hrst špenátu, dýňový olej.

Jablko a hrušku odšťavněte. Kapustičky nakrájejte na menší kousky a dejte do šťávy, přidejte špenát a olej a pořádně rozmixujte tyčovým mixérem do hladké konzistence. Nemusíte se bát, smoothie je sladké a díky dýňovému oleji předejdete únavovému syndromu (viz. článek o dýňovém oleji).

smoothie 3

  1. Na zahřátí

Ingredience: jablko, hruška, červená řepa, zázvor, kokosový olej

Všechny ingredience odšťavněte. Se zázvorem opatrně, raději ho postupně přidávejte. Nakonec přidejte lžičku kokosového oleje a rozmixujte tyčovým mixérem. Opravdu skvělá a chutná kombinace na zimu.

smoothie 2

  1. V jednoduchosti je krása

Ingredience: 2 hrušky, goji

Možná se vám to zdá až příliš jednoduché, ale proč ne. Hrušky odšťavněte a do šťávy přidejte goji a nechte 10 minut odstát. Pak teprve pořádně rozmixujte tyčovým mixérem. Goji je samo o sobě zdravá potravina plná vitamínů, která podporuje imunitu a mnoho dalšího. Přidávání goji do smoothie je asi nejsnadnější způsob použití, co si budeme povídat, sama o sobě není až tak chutná.

smoothie 4

  1. Podzimní svačina

Ingredience: hruška, jablko, 3sušené švestky, špetka skořice, pár kapek makového oleje

Hrušku a jablko odšťavněte. Přidejte švestky, skořici a olej a pořádně rozmixujte do hladké konzistence. Toto smoothie je dost hutné, proto se skvěle hodí na dopolední svačinu. Makového oleje stačí opravdu pár kapek, krásně dodá makové aroma.

smoothie 1

  1. Bloody mary

Ingredience: 6 menších zralých rajčat, řapíkatý celer, pepř, špetka chilli, worcester, kapka oleje z černého kmínu

Čtyři rajčata odšťavněte. Zbylé rajčata nakrájejte a přidejte do šťávy a rozmixujte. Dále přidejte kousek celeru, špetku pepře, chilli, worcester, olej a opět rozmixujte. Lepší svačinu než tuto neznám, opravdu stojí za vyzkoušení.

 smoothie 5